LIVE NATION NIEUWS

Vacature: marketing & communicatie manager concerten

Datum : 16/01/20

Wat hebben Camila Cabello, Bon Iver, The Chainsmokers, Liam Gallagher, ERA, Bear’s Den, Halsey, James Blake en Niels Destadsbader met elkaar gemeen? Concert- en festivalorganisator Live Nation brengt hen - en nog vele andere geweldige artiesten - de komende weken en maanden naar een concertzaal in België. Live Nation is ‘s werelds grootste organisator van ‘live entertainment’. Om de 15 minuten start er ergens ter wereld een Live Nation event. Goed voor 35.000 concerten per jaar, voor 93 miljoen fans, voor meer dan 100 festivals. Live Nation Belgium breidt zijn marketing team in Mechelen uit met een marketing & communicatie manager voor concerten.


Over de job

Er zit letterlijk en figuurlijk muziek in deze job. Samen met je collega’s van het marketingteam geef je invulling en uitvoering aan het communicatie- en marketingbeleid van onze concerten. Je barst van de creatieve ideeën, neemt graag initiatief. Je bent een teamspeler en een allrounder. Het takenpakket is immers divers. Van mediaplanning tot het genereren van PR via pers en media. Van copywriting tot het realiseren van content voor websites en sociale media over het vlot aansturen van freelancers (grafisch ontwerp, videomontage, …). Je doet het allemaal. Punctueel en liefst met grote glimlach. Soms op onregelmatige werktijden en vaak tegen strakke deadlines, maar dat geeft je veeleer een boost dan dat het afschrikt.

Over jou

  • Je houdt van muziek en bent een fervent concertganger. 
  • Je hebt een relevante opleiding in marketing, communicatiemanagement of vergelijkbaar genoten. Je kan een eigen mening staven met vakexpertise. Idealiter heb je al een paar jaar werkervaring.
  • Je bent perfect tweetalig (Nederlands/Frans). Ook Engels spreek en schrijf je vlot.  
  • De courante MS Office tools beheers je goed, een basiskennis van Adobe Photoshop en InDesign is mooi meegenomen.
  • Je bent vertrouwd met sociale media en digitale communicatiekanalen.
  • Je bent hands-on en hebt een flexibele instelling. Een uitdaging neem je met twee handen aan. 
  • Stressbestendig zijn speelt in je voordeel. Je kan werken tegen strakke deadlines, meerdere taken 
    tegelijk de baas en snel schakelen. Dit alles steeds gefocust en nauwkeurig.
  • Je hebt een gezonde dosis humor en bent enthousiast. 
  • Je werkt graag in team maar evengoed zelfstandig. 
  • Je bent creatief, innovatief en durft outside the box te denken.
  • Je hebt geen 9 to 5 mentaliteit. Concerten vinden immers ’s avonds en al wel eens tijdens het weekend plaats.
Over het aanbod
  • Een toffe afwisselende job in een bloeiend bedrijf binnen de ‘booming’ live entertainment sector.
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur met een marktconforme verloning en allerlei extralegale voordelen. 
  • Enthousiaste collega’s.
  • Koffie, thee, fris en fruit.

Zin in? 

Mail je motivatiebrief en CV naar jobs@livenation.be met als onderwerp ‘Sollicitatie Marketing & Communicatie Manager Concerten’. De selectie gebeurt op basis van competenties, ongeacht origine, leeftijd of geslacht.