LIVE NATION NIEUWS

VACATURE: JUNIOR MARKETING & COMMUNICATIE MANAGER FESTIVALS

Datum : 08/11/19

Live Nation is ‘s werelds grootste organisator van ‘live entertainment’. Om de 15 minuten start er ergens ter wereld een Live Nation event. Goed voor 35.000 concerten per jaar, voor 93 miljoen fans, voor meer dan 100 festivals. Live Nation is in 40 landen actief. Rock Werchter, TW Classic en Werchter Boutique staan al jaren op de kaart als succesvolle festivals in België en ver daarbuiten. Het festivalteam van Live Nation Belgium werkt het hele jaar door met grote passie aan het realiseren van die geweldige festivals. Het team breidt uit met een junior marketing & communicatie manager.


Over de job

Wees zeker dat er muziek zit in dit werk. Samen met je collega’s van het marketingteam werk je aan het communicatie- en marketingbeleid van de festivals in Werchter. Je barst van de creatieve ideeën, neemt graag initiatief. Je bent een teamspeler en een allrounder. Het takenpakket is immers divers, het team klein. Van mediaplanning tot het genereren van PR via pers en media. Van copywriting tot het realiseren van content voor websites en sociale media over het vlot aansturen van freelancers (grafisch ontwerp, videomontage, …). Je doet het allemaal. Punctueel en liefst met grote glimlach. Soms op onregelmatige werktijden en tegen strakke deadlines -vooral in de drukke festivalperiode- maar dat geeft je veeleer een boost dan dat het afschrikt.


Over jou

  • Je ademt festivals. Een zomer zonder kan je je niet inbeelden.
  • Je hebt een relevante opleiding in marketing, communicatiemanagement of vergelijkbaar genoten. Je kan een eigen mening staven met vakexpertise.
  • Je spreekt en schrijft vlot Nederlands, Frans en Engels. 
  • De courante MS Office tools beheers je goed, een basiskennis van Adobe Photoshop en InDesign is essentieel.
  • Sociale media en digitale communicatiekanalen: check, no secrets there!
  • Je bent hands-on en hebt een flexibele instelling. Een uitdaging neem je met twee handen aan. 
  • Stressbestendig zijn speelt in je voordeel. Je kan werken tegen strakke deadlines, meerdere taken tegelijk de baas en schakelen. Je bent steeds gefocust en nauwkeurig.
  • Je hebt een gezonde dosis humor en bent enthousiast. 
  • Je werkt graag in team maar evengoed zelfstandig. 
  • Kunnen zingen mag maar is geen must.


Over het aanbod

  • Een toffe, afwisselende job in een bloeiend bedrijf binnen de ‘booming’ live entertainment sector.
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur met een marktconforme verloning en allerlei extralegale voordelen. 
  • Enthousiaste collega’s.
  • Koffie, thee, fris en fruit.


Je voelt de festivalkriebels en wil graag bij ons aan de slag?

Mail je motivatiebrief en CV naar jobs@livenation.be met als onderwerp ‘Sollicitatie Junior Marketing & Communicatie Manager Festivals’.  De eerste gespreksronde vindt plaats vanaf 18 november.  De selectie gebeurt op basis van competenties, ongeacht origine, leeftijd of geslacht.